woensdag 20 april 2011

vergeet-me-nietje

ik moest niet bang zijn
want gij waart mijn donker
dat 's nachts over me waakte

ik moest niet vrezen
want gij waart mijn zee
waarin ik me helemaal verdiepte

ik moest niet praten
want gij waart mijn stilte         -en soms mijn geluid-
dat heel de wereld vulde

ik moest niet vluchten
want gij waart mijn overal(l)
die ik altijd aanhad

ik moest niet fantaseren
want gij waart mijn werkelijkheid
die ons liet dromen

ik moest niet kiezen
want gij waart mijn wit            -en mijn zwart-
grijs was geen optie

ik moest niet zweven
want gij waart mijn aarde
en ik stond graag op uw grond



ik moest eigenlijk helemaal niks
want gij waart mijn alles
en ik was uw vergeet-me-nietje

maar ge vergat me toch.

2 opmerkingen:

  1. wauw anne...
    heel erg mooi, zou een mooi stadsgedicht zijn om op een gevel te prijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waw, wat een ontzettend groot compliment, anoniem iemand die mijn naam kent ;)

    BeantwoordenVerwijderen